Jak szybko zasnąć – sprawdzone sposoby?

sposoby na bezsenność
Zdrowie, Moda i Uroda

Masz za sobą ciężki dzień w pracy, albo na uczelni i marzysz tylko o tym, aby wsunąć się pod ciepłą kołderkę i zasnąć. Pogoda za oknem też nas nie rozpieszcza – szaro, buro, ponuro i na dodatek coraz zimniej. Po powrocie do domu, szybko ogarniasz zaległe sprawy, bierzesz gorącą kąpiel, albo prysznic i w końcu możesz położyć się do łózka. W końcu cały dzień na to czekałaś.

Przewracasz się z boku i na bok, mija kilka minut, godzina i nic, sen nie przychodzi. Zaczynasz się denerwować, bo wiesz, że jak szybko nie zaśniesz to jutro znowu będziesz chodziła cały dzień zmęczona i na dodatek z podkrążonymi oczami. Opisany scenariusz brzmi znajomo… wcale nie musi tak być, podpowiemy Tobie co zrobić, że sen przyszedł szybko, trwał długo i nieprzerwanie.

Skuteczne sposoby na bezsenność! – Redakcja poleca 8 sprawdzonych porad!!

Wietrzenie sypialni

Przed pójściem spać dobrze jest przewietrzyć sypialnię. Jeśli w sypialni będzie zbyt ciepło możesz mieć problemy z zaśnięciem. Dużo przyjemniej i łatwiej zasypia się w przewietrzonej i chłodnej sypialni. Zachowując niższą temperaturę w sypialni stwarzasz dobre warunki, aby Twój organizm mógł się w pełni zregenerować po ciężkim dniu. Naukowcy uważają, że najlepiej utrzymywać w sypialni temperaturę około 18°C.

Zgaś światło, zaciągnij rolety

Niektórym wydaje się, że mogą spać nawet przy włączonym świetle. Jednak nawet niewielkie ilości światła stymulują aktywność mózgu, przez co trudniej jest nam zasnąć. Dlatego też dobrze jest zaciągnąć rolety, aby nie dochodziły z ulicy światła lamp ulicznych, albo przejeżdżających samochodów. Najlepiej wyłączyć telewizor, nocną lampkę, jak również telefon, aby w sypialni było ciemno. Niebieskie światło emitowane przez urządzenia elektroniczne, odbierane jest przez mózg jako początek dnia. Jeżeli nie masz rolet, ani zasłon to możesz zainwestować w opaskę na oczy. Koszt opaski jest niewielki, a komfort snu ulegnie ogromnej poprawie.

Wycisz wszystkie urządzenia

Nie tylko światło, ale również dźwięk utrudniają zaśnięcie. Warto zatem zastosować przed snem medytację, aby się wyciszyć, albo włączyć muzykę relaksacyjną. Ograniczając wszelkiego rodzaju hałasy sprawisz, że zdecydowanie szybciej wejdziesz w fazę snu.

Oddychaj

Ta rada może wydawać się dość dziwna, bo przecież człowiek cały czas oddycha. Jednak chodzi o to, aby oddychać w taki sposób, żeby zrelaksować i uspokoić swój organizm. Z pomocą idzie technika Andrewa Weila, jest to tzw. metoda 4-7-8. Chodzi o to, aby najpierw wdychać powietrze przez 4 sekundy, później wstrzymać oddech przez 7 sekund, a następnie powoli wydychać powietrze przez 8 sekund. Banalnie proste, a jakie pomocne.

Odłóż problemy!

Wchodząc do sypialni najlepiej byłoby wszelkie problemy i kłopoty zostawić za drzwiami. Łatwo się mówi, trudniej jednak to wykonać. Mimo wszystko postaraj się, nie myśleć o problemach i nie analizować ważnych kwestii w łóżku, bo to na pewno spędzi Ci sen z powiek. Lepiej przed snem wyobrażać sobie miłe sytuacje i myśleć o przyjemnych rzeczach, to powinno pomóc w szybszym zaśnięciu.

Nie kładź się do łóżka z burczącym brzuchem

Wiadomo, że przed snem człowiek nie powinien się objadać. Niekiedy można usłyszeć, że przejadanie się na noc wiąże się z tym, że będą się Tobie śniły koszmary. Nie jest to do końca prawdą, ale może lepiej nie ryzykować. Jednak jeśli położysz się do łóżka bez kolacji, to w nocy Twój organizm będzie wysyłał sygnały, żebyś dostarczyła mu pokarmu. Zamiast efektywnego snu i odpoczynku, będziesz myślała co masz w lodówce i co mogłabyś zjeść. Jedzenie w środku nocy nie jest zdrowe, dlatego pamiętaj żeby zawsze przed snem zjeść lekkostrawną kolację.

Odpuść sobie drzemki w środku dnia i staraj się zasypiać o stałej porze
Lepiej unikać drzemek w środku dnia, bo mogą one sprawić, że w nocy człowiek będzie dużo bardziej pobudzony. Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie funkcjonowania bez drzemki, to ogranicz się do jednej drzemki nie dłuższej niż 20 minut. Zasypianie o stałej porze sprawi, że Twój organizm przyzwyczai się do pewnego rytmu i pozwoli to na unormowanie czasu snu.

Aktywność fizyczna

Regularne ćwiczenia niosą wiele korzyści. Wpływają one na poprawę kondycji i samopoczucia. Po wykonaniu treningu w ciągu dnia, będziesz mógła zauważyć, że wieczorem zaśniesz jak dziecko, szybko i bez problemu. To normalne, że zmęczony organizm będzie potrzebował regeneracji. Ćwiczenia nie powinny być wykonywane przed samym snem, gdyż przyniosą one odwrotny efekt.

Wygodny strój do spania + skarpety, a może spanie nago!

Podczas snu ma odpocząć Twój mózg i całe Twoje ciało, dlatego też zbyt ciasny i przylegający strój nie pomoże w szybkim zaśnięciu. Lepiej ubrać coś luźnego, oddychającego i niekrępującego Twoich ruchów. Niektórzy twierdzą, że warto spać w skarpetach, gdyż poprawiają one przepływ krwi i zmniejszają temperaturę ciała poprawiając sen.

Jednak część naukowców jest zdania, że dużo lepsze jest spanie bez ubrania. Dzięki temu, że ciało ma bezpośredni kontakt z przyjemnym materiałem pościeli lepiej reguluje swoją temperaturę. Dwie tak różne teorie, żeby dowiedzieć, że w której jest więcej prawdy, trzeba sprawdzić obie osobiście. Dajcie znać co u Was sprawdza się lepiej.

Sen to ważna sprawa, nikt nie lubi budzić się rano niewyspanym. Pewnie niektórzy z Was będą musieli zmienić kilka nawyków, ale dla szybkiego zasypiania naprawdę warto to zrobić.
Mamy nadzieję, że powyższe rady pomogą Wam szybko zasypiać i budzić się rano wypoczętym i pełnym energii. Tego Wam życzymy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *